::::SELAMAT DATANG::::WELCOME:::AHLAN WASAHLAN::::
Terima Kasih atas Kunjungan


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Saturday, December 19, 2009

"First Post = )"

Pagi ini begitu indah sekali..Entah dari mana datang kekuatan untuk menulis blog..Tika rakan-rakan saya sudah jauh ke depan dalam menulis, saya masih ragu-ragu untuk menulis. Mampukah untuk menulis?Tengok lah macam mana,,,Mungkinkah blog ini tiada pengunjung nanti?Mungkin juga...Atau..adakah yang terluka dek kerana tulisan saya nanti?...moga-moga tiada yang begitu berkecil hati...Segala persoalan ini dahulunya menahan saya dari menulis...Walau begitu banyak perkara yang ingin diperkatakan..Kini saya sedar..paling penting dalam penulisan ialah objektif dan adab. Saya punya seorang teman yang blog nya sentiasa 'updated'. Macam-macam ditulisnya. Politik, persahabatan, isu semasa, sukan..sebut sahaja..semua ada...Kadang-kadang tulisannya mengundang kontroversi, lalu tercetuslah perang dingin..Saya tidak ingin kontroversi walaupun ada orang suka dengan kontroversi. Kontroversi membina 'popularity' blog. Tapi 'popularity' bukan objektif saya. Saya cuma mahu berkongsi. Perbezaan pendapat merupakan teman baik bagi penulis yang ikhlas. Apatah lagi daei, yang mahu mengajak manusia dekat pada Tuhan. Hari ini, perbezaan pendapat suatu perkara yang lumrah. Dahulu perbezaan pendapat selesai segera. Ar-Rasul s.a.w jadi pemutus segalanya. Kata-katanya wahyu dari Allah. Perbuatannya wahyu dari Allah. Diamnya pula tanda redha, wahyu dari Allah.

“Tidaklah (Rasul itu) berkata-kata mengikut hawa nafsunya melainkan apa yang telah diwahyukan kepadanya.” (an-Najm: ayat 3-4)

Apa yang ada pada saya?Saya tiada apa-apa. Cuma akhir-akhir ini saya terpanggil untuk mengulas beberapa perkara. Saya gembira jika ada yang sependapat dengan saya, dan saya juga tidak kecewa jika ada yang tidak setuju.
Pokoknya adab. Dunia ini sementara, dan saya tidak mahu hidup saya dihabiskan dengan permusuhan. Allah s.w.t benci pada permusuhan, Nabi s.a.w benci pada permusuhan..Maka saya juga memusuhi permusuhan..Anda juga begitu rasanya...maka selamat lah kita dalam perliharaanNYA....




“Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisik-bisikan mereka, kecuali (bisik-bisikan) orang yang menyuruh bersedekah, atau berbuat kebaikan, atau mendamaikan di antara manusia. Dan sesiapa yang berbuat demikian dengan maksud mencari keredaan Allah, tentulah Kami akan memberi kepadanya pahala yang amat besar.” [al-Nisaa' 4: 114]

No comments:

Post a Comment